Fjellhaug internasjonale Høgskole

Digital studieteknikk: hvordan lære i informasjonssamfunnet
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Digital studieteknikk: hvordan lære i informasjonssamfunnet
Språk
  • Språk: nob.
Hylleplassering
  • 378.1734 Ha
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2017
Noter
  • Vi har hatt digitale verktøy i skolen i 30 år, men likevel er det overraskende hvor få digitale metoder studenter og lærere faktisk kan og bruker. Vi har fått nye verktøy og ressurser vi ikke hadde før, og teknologien har overtatt arbeidsoppgaver vi mennesker utførte tidligere. Den har frigitt mental kapasitet for oss, men samtidig kreves det nye mentale øvelser for å håndtere den nye teknologien. Vi både kan, og mange ganger må vi, gjøre ting på en annen måte. I denne boken presenteres vi for andre og mer effektive metoder enn de som tradisjonelt har vært brukt. Du kan få orden på studieteknikken ved å ta i bruk noen enkle metoder og verktøy slik at du vil kunne frigjøre tid, jobbe mer effektivt og lære bedre. Digital studieteknikk. Hvordan lære i informasjonssamfunnet konseptualiserer læringsprosessen i tre steg. Først samler du informasjon, så er du aktiv i samarbeidet med andre for å prosessere informasjonen, og du gjør noe aktivt for å lære før dere fremfører. Å fremføre er konseptualisert som deling. Vi deler i dag både i sosiale medier, i en innlevering til lærer, eksamen og vi viser frem til venner og familie. Dette tankegodset finner vi igjen i de såkalte 21. århundrets ferdigheter, og blant disse er det tre ferdigheter som skiller seg ut og som har blitt bokens tre bærebjelker: Informasjons- og kommunikasjonskompetanse - Å samle Aktiv og livslang læring - Å lære Å leve i verden og presentere - Å dele Målgruppen er i første omgang studenter og lærere, men alle som bruker digitale verktøy vil også kunne ha nytte og glede av boken.
ISBN
  • 978-82-02-50246-1
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00005914nam a2200925 c 4500
*00127753
*00520210701155523.0
*007ta
*008230816s2017    no a   e |||||00| 0 nob| 
*020  $a978-82-02-50246-1$qheftet
*08204$a378.1734$qNO-OsBAS$223/nor
*0830 $a371.334
*096  $a378.1734 Ha
*1001 $aHagelia, Marianne$d1967-$4aut
*24510$aDigital studieteknikk$bhvordan lære i informasjonssamfunnet$cMarianne Hagelia
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2017
*300  $a188 sider$billustrasjoner i farger$c23 cm
*336  $0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$atekst$2rdaco
*337  $0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$auformidlet$2rdamt
*338  $0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$abind$2rdact
*385  $mAldersgruppe$0https://schema.nb.no/Bibliographic/Values/TG1004$2nortarget
*504  $aHar bibliografi, noter og register
*520  $aVi har hatt digitale verktøy i skolen i 30 år, men likevel er det overraskende hvor få digitale metoder studenter og lærere faktisk kan og bruker. Vi har fått nye verktøy og ressurser vi ikke hadde før, og teknologien har overtatt arbeidsoppgaver vi mennesker utførte tidligere. Den har frigitt mental kapasitet for oss, men samtidig kreves det nye mentale øvelser for å håndtere den nye teknologien. Vi både kan, og mange ganger må vi, gjøre ting på en annen måte. I denne boken presenteres vi for andre og mer effektive metoder enn de som tradisjonelt har vært brukt. Du kan få orden på studieteknikken ved å ta i bruk noen enkle metoder og verktøy slik at du vil kunne frigjøre tid, jobbe mer effektivt og lære bedre.  Digital studieteknikk. Hvordan lære i informasjonssamfunnet konseptualiserer læringsprosessen i tre steg. Først samler du informasjon, så er du aktiv i samarbeidet med andre for å prosessere informasjonen, og du gjør noe aktivt for å lære før dere fremfører. Å fremføre er konseptualisert som deling. Vi deler i dag både i sosiale medier, i en innlevering til lærer, eksamen og vi viser frem til venner og familie. Dette tankegodset finner vi igjen i de såkalte 21. århundrets ferdigheter, og blant disse er det tre ferdigheter som skiller seg ut og som har blitt bokens tre bærebjelker: Informasjons- og kommunikasjonskompetanse - Å samle Aktiv og livslang læring - Å lære Å leve i verden og presentere - Å dele Målgruppen er i første omgang studenter og lærere, men alle som bruker digitale verktøy vil også kunne ha nytte og glede av boken.
*650 4$aInformasjonsteknologi - Studieteknikk - Høyere utdanning$1378.1734
*650 4$aDigitalisering  - Studieteknikk - Høyere utdanning$1378.1734
*650 4$aInformasjonsteknologi - Undervisning - Høyere utdanning$1378.1734
*650 4$aDigitalisering  - Undervisning - Høyere utdanning$1378.1734
*650 4$aInformasjonsteknologi - Læring - Høyere utdanning$1378.1734
*650 4$aDigitalisering  - Læring - Høyere utdanning$1378.1734
*85201$aFJELLMHS
*85642$3Forlagets beskrivelse (lang)$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/content/?isbn=9788202502461
*85642$3Omslagsbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/large/1/6/9788202502461.jpg$qimage/jpeg
*85642$3Miniatyrbilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/small/1/6/9788202502461.jpg$qimage/jpeg
*85642$3Originalt bilde$uhttps://contents.bibs.aws.unit.no/files/images/original/1/6/9788202502461.jpg$qimage/jpeg
*85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/24/12/150271224/productimage_ORG_998036e75dc0c8a356b3cc07be3d4b333697f8a6.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
*85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/24/12/150271224/productimage_OS_d2f2af9f61d8e3463c163206b23ec6667a904be0.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
*913  $aNorbok$bNB
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Bilder 
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Utlånt03.10.2025Fjellhaug internasjonale Høgskole378.1734 Ha